Budowa konstrukcji wsporczej i rozbiórka mostu w Ostrowie/k Tarnowa
Obiekt istniejący to konstrukcja stalowo powłokowo-kratowa. Obiekt zbudowano w roku 1972 nad rzeką Dunajec. W stanie istniejącym obiekt ma szerokość 11,20m i długość całkowitą 289,0m (długość ustroju nośnego).
Realizacja przewiduje wykonanie robót w 6 Etapach:
– Etap I – Demontaż wyposażenia (latarnie, balustrady, wsporniki podchodnikowe, nawierzchnia)
– Etap II – Rozbiórka części wspornikowej:
Ze względu na typ i charakterystykę ustroju nośnego istniejącego mostu jego demontaż przewidziano wykonać w odwrotny sposób niż był montowany. W trakcie rozbiórki dźwigar powłokowy należy w przekroju poprzecznym dzielić na trzy części, część główną samonośną oraz lewy i prawy wspornik.
– Etap III – Wykonanie konstrukcji podporowej toru ślizgowego:
W celu przesunięcia konstrukcji wsporczej należy wykonać tor ślizgowy, należy wykonać fundament w postaci wbijanych rur stalowych o śr. 508mm i nośności min 382 kN na rurach zostanie ułożony tor ślizgowy wykonany z HEB 320
– Etap IV – Podniesienie konstrukcji
Przewiduje się podniesienie konstrukcji zaczynając od podpory nr P1 w kierunku P6
– Etap V – Operacja przesuwania
Po wykonaniu wszystkich prac z powyższych etapów należy wykonać operację przesuwania za pomocą siłowników. Przesuwanie należy kontynuować do momentu uzyskania przez konstrukcję pożądanej lokalizacji na podporach docelowych.
– Etap VI – Demontaż konstrukcji ślizgowej
Po wciągnięciu konstrukcji na miejsce należy wykonać demontaż konstrukcji.
Powyższy sposób realizacji różni się od pierwotnej koncepcji. Pierwotnie zakładano budowę tymczasowej konstrukcji wsporczej pod rurociąg tłoczny i całkowitą rozbiórkę istniejącego obiektu. W związku z krótkim terminem realizacji koncepcje zmieniono. Zostanie nasunięta i wykorzystana cześć nośna obiektu istniejącego. W chwili obecnej zakończyliśmy Etap II, zostały wbite rury stalowe i przygotowujemy się do montażu toru ślizgowego.
Film z realizacji: