Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.

LOKALIZACJA:
Sokółka
Wartość:
49,9 mln
CZAS REALIZACJI:
26 miesięcy

INTOP Warszawa sp. z o.o. rozpoczął realizację zadania p.n. „Budowa wiaduktu nad torami PKP wraz z budową i rozbudową drogi wojewódzkiej nr 674 w m. Sokółka i niezbędną infrastrukturą techniczną.”  Głównym celem prowadzonej inwestycji jest wybudowanie wiaduktu nad linią kolejową co usprawni komunikację na drodze wojewódzkiej nr 674 Sokółka-Krynki. Podstawowe parametry wiaduktu:

– wiadukt 3-przęsłowy o długości całkowitej: 142,60 m;

– długości przęseł: 42,0+58,0+42,0 m

– Szerokość całkowita: 16,28m

– szerokość drogi na obiekcie: 8,8m

Reportaż z budowy wiaduktu w Sokółce przygotowany przez Twoją Telewizję Regionalną

Na wiadukcie zostaną wykonane po prawej stronie jezdni chodnik o szerokości 2,0m oraz po lewej ciąg pieszo rowerowy o szerokości 3,5m

Na dojeździe do obiektu powstaną ściany oporowe w technologii gruntu zbrojonego mające na celu wyniesienie niwelety drogi nad skrajnię przekraczanej linii kolejowej.

W ramach zadania zostaną także przebudowane ulice:

– Kryńska od skrzyżowania z ul Wodną do skrzyżowania z ul. Nową;

– Mariańska od skrzyżowania z ul. Grodzieńską do skrzyżowania z ul Kolejową.

W miejscu istniejących skrzyżowań ul Mariańskiej z ul. Przemysłową i Kolejową powstanie rondo z którego także zostanie poprowadzony wjazd na nowy wiadukt.

Na czas przebudowy ulic Mariańskiej i Kryńskiej ruch kołowy będzie kierowany na objazdy.

Budowa wiaduktu pozwoli na likwidację przejazdu drogowo kolejowego w km 218,793 linii kolejowej nr 6 Zielonka-Kuźnica Białostocka w ciągu DW nr 674 w ul. Kryńskiej. W celu ułatwienia pieszym przejścia na drugą stronę torów, od skrzyżowania ul Kryńskiej z ul. Nową powstanie chodnik wzdłuż linii kolejowej prowadzący do wiaduktu. Wejście na wiadukt będą umożliwiały schody wraz z dźwigiem przystosowanym dla przewozu osób niepełnosprawnych.