Przebudowa wiaduktu w ul. Chociebuskiej we Wrocławiu

LOKALIZACJA:
Wrocław
Wartość:
7,3 mln
CZAS REALIZACJI:
10 miesięcy

Intop Warszawa realizował przebudowę wiaduktu w ulicy Chociebuskiej we Wrocławiu.

Wiadukt przeprowadza ulicę Chociebuską nad:

  • dwutorową zelektryfikowaną linię kolejową magistralną nr 275 relacji Wrocław Muchobór – Gubinek,
  • torem stacyjnym nr 70 stacji Wrocław Nowy Dwór,
  • dwutorową, zelektryfikowaną linię kolejową nr 759 relacji Wrocław Gądów – Wrocław Nowy Dwór,
  • jednotorową zelektryfikowaną linię kolejową nr 751 relacji Wrocław Gądów – Wrocław Zachodni.

Zakres zadania obejmował:

  • rozbiórkę istniejącego obiektu inżynierskiego – wiaduktu nad torami PKP,
  • budowę nowego obiektu inżynierskiego – wiaduktu nad torami PKP w miejscu istniejącego wiaduktu planowanego do rozbiórki,
  • rozbudowę dojazdu od strony północnej w ciągu ulicy Chociebuskiej,
  • przebudowę dojazdu od strony południowej w ciągu ulicy Chociebuskiej,
  • przebudowę w niezbędnym zakresie ulicy Żernickiej,
  • budowę systemu odwodnienia wiaduktu (budowę sieci kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem ścieków deszczowych do istniejącej kanalizacji deszczowej
  • budowę miejskich kanałów technologicznych (MTKK),
  • przebudowę istniejącego oświetlenia ulicznego,
  • przełożenie istniejącej sieci kanalizacji deszczowej kd 200 administrowanej przez PKP PLK we Wrocławiu,
  • przełożenie istniejącej instalacji telekomunikacyjnej,
  • wycinkę drzew i krzewów, urządzeniu zieleni.

 Podstawowe parametry obiektu to:

  • nośność wiaduktu – klasa A wg [33]
  • długość całkowita – 81,73 m
  • szerokość całkowita – 16,20 m
  • kąt skosu – 77,7º
  • powierzchnia pomostu – 840 m2
  • szerokość jezdni – 7,00 m
  • szerokość ścieżek rowerowych – 2 x 1,50 m + 2 x 0,30 m opaski
  • szerokość chodników – 2 x 2,00 m
  • ilość przęseł – 3
  • rozpiętości teoretyczne przęseł – 20,30+15,60+15,15 m (w osiach podpor)
  • rodzaj konstrukcji – zespolona płytowa z belek prefabrykowanych
  • schemat statyczny – konstrukcja belkowa, ciągła