Przebudowa wiaduktu w ul. Chociebuskiej we Wrocławiu
Intop Warszawa realizował przebudowę wiaduktu w ulicy Chociebuskiej we Wrocławiu.
Wiadukt przeprowadza ulicę Chociebuską nad:
- dwutorową zelektryfikowaną linię kolejową magistralną nr 275 relacji Wrocław Muchobór – Gubinek,
- torem stacyjnym nr 70 stacji Wrocław Nowy Dwór,
- dwutorową, zelektryfikowaną linię kolejową nr 759 relacji Wrocław Gądów – Wrocław Nowy Dwór,
- jednotorową zelektryfikowaną linię kolejową nr 751 relacji Wrocław Gądów – Wrocław Zachodni.
Zakres zadania obejmował:
- rozbiórkę istniejącego obiektu inżynierskiego - wiaduktu nad torami PKP,
- budowę nowego obiektu inżynierskiego - wiaduktu nad torami PKP w miejscu istniejącego wiaduktu planowanego do rozbiórki,
- rozbudowę dojazdu od strony północnej w ciągu ulicy Chociebuskiej,
- przebudowę dojazdu od strony południowej w ciągu ulicy Chociebuskiej,
- przebudowę w niezbędnym zakresie ulicy Żernickiej,
- budowę systemu odwodnienia wiaduktu (budowę sieci kanalizacji deszczowej z odprowadzeniem ścieków deszczowych do istniejącej kanalizacji deszczowej
- budowę miejskich kanałów technologicznych (MTKK),
- przebudowę istniejącego oświetlenia ulicznego,
- przełożenie istniejącej sieci kanalizacji deszczowej kd 200 administrowanej przez PKP PLK we Wrocławiu,
- przełożenie istniejącej instalacji telekomunikacyjnej,
- wycinkę drzew i krzewów, urządzeniu zieleni.
Podstawowe parametry obiektu to:
- nośność wiaduktu - klasa A wg [33]
- długość całkowita - 81,73 m
- szerokość całkowita - 16,20 m
- kąt skosu - 77,7º
- powierzchnia pomostu - 840 m2
- szerokość jezdni - 7,00 m
- szerokość ścieżek rowerowych - 2 x 1,50 m + 2 x 0,30 m opaski
- szerokość chodników - 2 x 2,00 m
- ilość przęseł - 3
- rozpiętości teoretyczne przęseł - 20,30+15,60+15,15 m (w osiach podpor)
- rodzaj konstrukcji - zespolona płytowa z belek prefabrykowanych
- schemat statyczny - konstrukcja belkowa, ciągła
Lokalizacja:
Wrocław
Klient:
Wrocławskie Inwestycje
Wartość:
7,3 mln
Czas realizacji:
10 msc