Prace na linii kolejowej Nr 8, odcinek Warka – Radom (LOT C, D, E)
Konsorcjum w składzie Swietelsky Rail Polska Sp. z o.o., Swietelsky Baugesellschaft m.b. H, Trac Tec Construction Sp. z o.o., Infrakol Jan Paruch i Wspólnicy Spółka Komandytowa, Leonhard Weiss GMBH & CO. KG oraz Intop Warszawa Sp. z o.o. zrealizuje zadanie pn. „Opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych oraz realizację robót lot-ów: C, D, E w formule „projektuj i buduj” w ramach projektu POIiŚ 5.1-10 „Prace na linii kolejowej nr 8, odcinek Warka – Radom (lot C, D, E)”
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia to inwestycja od lat oczekiwana przez mieszkańców Radomia i całego regionu. Ma przyczynić się nie tylko do poprawy komfortu podróżowania osób dojeżdżających codziennie do pracy ale i ożywić region radomski w wielu aspektach.
Po modernizacji pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością 160 km/h. Czas przejazdu najszybszych pociągów z Warszawy do Radomia skróci się z ok. 115 minut obecnie do blisko 75 minut.
Zakres projektu:
- przebudowa układu torowego oraz dobudowa drugiego toru na odcinku od km 58,100 do km 100,850 – LOT-y CDE;
- przebudowa poziomych promieni łuków w celu umożliwienia osiągnięcia prędkości maksymalnych;
- przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych znajdujących się na zdefiniowanym odcinku;
- przebudowa odwodnienia znajdującego się na zdefiniowanym odcinku;
- likwidacja oraz przebudowa/budowa przejazdów kolejowych;
- przebudowa/budowa dróg;
- budowa miejsc parkingowych;
- budowa nowej sieci telekomunikacyjnej dla potrzeb prowadzenia ruchu kolejowego;
- przebudowa linii potrzeb nietrakcyjnych 15 kV łącznie ze stacjami transformatorowymi, podstacjami zasilającymi;
- przebudowa sieci trakcyjnej;
- przebudowa systemów i urządzeń elektroenergetyki do 1 kV, związaną z przebudową układu torowego i przebudowywaną infrastrukturą kolejową;
- przebudowa systemów i urządzeń elektroenergetyki powyżej 1 kV, związaną z przebudową układu torowego i przebudowywaną infrastrukturą kolejową;
- przebudowa istniejących wiaduktów, przejść podziemnych, mostów i przepustów oraz budowa nowych obiektów;
- budowa nastawni;
- przebudowa sieci kablowych, energetycznych, kanalizacyjnych, wodociągowych, gazociągów itp. kolidujących z infrastrukturą kolejową;
Zrealizowanie tej inwestycji pozwoli na:
- podniesienie prędkości maksymalnej składów pasażerskich oraz towarowych;
- skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie natężenia ruchu pasażerskiego i towarowego;
- zwiększenie konkurencyjności transportu kolejowego wobec innych przewoźników;
- podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu;
- stymulację rozwoju ekonomicznego na poziomie regionalnym i krajowym;
- zapewnienie interoperacyjności eksploatacyjnej;
- ochronę środowiska oraz eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.