Przebudowa mostu w miejscowości Śliwice

LOKALIZACJA:
Śliwice
Wartość:
2,7 mln
CZAS REALIZACJI:
5 miesięcy

W 2015 roku prowadziliśmy prace przy przebudowie mostu w km 0+686 drogi powiatowej nr 1636 w miejscowości Śliwice polegające na wykonaniu objazdu z mostem tymczasowym, rozbiórce płyty pomostowej, wzmocnieniu konstrukcji stalowej, wykonano konserwację łożysk i przegubów typu gerber, wymianę powłok malarskich, nową płytę pomostową wraz z wyposażeniem, odwodnieniem i chodnikami, oświetlenie mostu, wymianę wodociągu podwieszonego do mostu, nawierzchnię na moście i dojazdach, kanalizację deszczową oraz rozbiórkę objazdu.

Ciekawą realizacją firmy Intop Warszawa wykonaną w okresie czerwiec 2015 – październik 2015 była „Przebudowa mostu w km 0+686 drogi powiatowej nr 1636 O w miejscowości Śliwice”. Most przekracza kanał ulgi zbiornika Otmuchów i potok Raczyna. Most znajduje się w Gminnej Ewidencji Zabytków i podlega nadzorowi Konserwatora Zabytków.

Charakterystyka obiektu po przebudowie:

Klasa obciążeń: C wg PN-85/S-10030

Most stalowy z jazdą górą

Rodzaj konstrukcji nośnej: przęsła blachownicowe nitowane typu belki ciągłej z przegubami typu „Gerbera” nad podporami przedskrajnymi

Ilość dźwigarów: 2 [szt.]

Rozpiętości teoretyczne: 23,87+29,78+35,72+29,78+23,82 [m]

Długość całkowita: 142,92 [m]

Szerokość całkowita obiektu: 9,00 [m]

Wysokość konstrukcyjna 2,21 [m]

Szerokość jezdni: 6,00 [m]

Szerokość użytkowa chodnika: 2,00 [m]

 Zakres robót obejmował:

  • Wykonanie objazdu wraz z mostem tymczasowym,
  • Demontaż zabytkowych poręczy wraz z przystosowaniem do ponownego wbudowania,
  • Rozbiórkę pomostu betonowego wraz z kształtownikami stalowymi typu „Zores” wraz z wyposażeniem,
  • Rozbiórkę dojazdów do obiektu,
  • Odcinkowe wzmocnienie istniejącej konstrukcji stalowej,
  • Wymianę uszkodzonych nitów,
  • Wymianę skorodowanych elementów stężeń i poprzecznic,
  • Naprawę łożysk stalowych wraz z konserwacjami przegubów,
  • Usunięcie i odtworzenie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji stalowej,
  • Wykonanie żelbetowej płyty zespolonej z dźwigarami stalowymi,
  • Renowację podpór kamiennych,
  • Wykonanie nowego wyposażenia obiektu,
  • Montaż poręczy po renowacji,
  • Wykonanie dylatacji modułowych,
  • Odbudowę dojazdów,
  • Wykonanie instalacji oświetlenia na moście,
  • Przebudowie wodociągu o średnicy 160mm podwieszonego do konstrukcji przęseł.